Pakket versturen? Pak het goed aan.. eh in..!

06 december 2018

Het is druk! Feestdagen staan weer voor de deur. We kampen met langere levertijden. Veel extra online bestellingen. Pakketdiensten en transportbedrijven draaien overuren. Dan wil er helaas ook wel eens iets fout gaan. Je product wordt verkeerd en daardoor te laat bezorgd bij je klant, je product komt beschadigd aan bij je klant. Vervelende situaties. Je kan als bedrijf in ieder geval zelf ook al de nodige voorbereidingen treffen. Hier volgen een aantal tips:

Geschikte verpakking

Zorg dat je product goed verpakt is. Kies een voor jouw product geschikte verpakking. Dit kan bijvoorbeeld een goede, stevige kartonnen doos zijn of een verzendzak. Zorg dan tevens dat de gegevens van de geadresseerde duidelijk te lezen zijn.

Opvallen

Zorg dat je pakket extra opvalt. Dit kan helpen een eventuele misbezorging te voorkomen. Je kan denken aan voorbedrukte verpakking of verpakkingstape met je bedrijfsgegevens. Dit is tevens een eenvoudig middel om je naamsbekendheid te vergroten. Herhaling is de kracht..

Bescherming

Zorg dat de verpakking extra bescherming biedt tegen schade tijdens transport. Je kan bijvoorbeeld een doos opvullen met luchtkussens, papieren buffers of verpakkingschips. Zorg dat de verpakking ook goed gesloten wordt en blijft. Dit kan door zelfklevende sluitingen of geschikte verpakkingstape. Om te zorgen dat de vervoerders jouw pakket met zorg behandelen is het raadzaam om deze te voorzien van een waarschuwingstekst. Een bekende is: “Breekbaar” of “Deze zijde boven”.

Tot slot, breng de bezorger alvast in de gezellige kerstsfeer en maak van het pakket een kerstcadeautje! Wie weet krijgt jouw pakket dan stiekem wel een voorkeursbehandeling….


Terug
Pakket versturen? Pak het goed aan.. eh in..!