Die eerste indruk…… pak uit met je verpakking!

29 maart 2018

Het verpakken van producten is essentieel in een logistiek proces. Niet alleen om beschadiging te voorkomen, maar ook om de gewenste uitstraling mee te geven. Klanten hebben steeds meer behoefte aan unieke, eigen producten. De verpakking bepaalt de eerste indruk die een klant krijgt bij ontvangst van uw product, vooral bij online bestellingen. Maar... wat levert de eerste indruk nu eigenlijk op?

 

Vertrouwen
Producten die je verpakt en voorziet van je bedrijfsnaam en logo geeft herkenning. Deze herkenning geeft vertrouwen. (mits de indruk tijdens de aankoop van je site of shop ook positief is) Vertrouwen is uiteindelijk nodig voor een aankoop. Belangrijk dus!

"Coole" beleving

De verpakking geeft uiteindelijk ook aan of je als bedrijf “Cool” genoeg bent  t.o.v. de concurrent. En wordt dan als “cool” gezien door de klant, dan hebt je kans ook sneller gedeeld te worden op social media. Denk hierbij aan een leuke, originele verpakking met herkenbare kleuren en grappige teksten. Een voorbeeld: het welbekende blauwe verzenddoosje van Coolblue.

(zie ook het vorige blog artikel)

Aandacht

Wat is er mooier dan persoonlijke aandacht na een online bestelling. Net even je naam in de aanhef van een begeleidend schrijven of een korte persoonlijke boodschap, het liefst handgeschreven. Dat wordt positief ontvangen en vaker onthouden.

Goed gevoel
Dit is deels het gevoel van vertrouwen in de zin van veilig maar ook de “voldoening”. De klant heeft eindelijk het product ontvangen waar hij/zij naar uitkeek. Als dan de positieve uitstraling van de webshop/winkel ook nog doorloopt tot het uitpak moment, dan maak je het af! Het beroemde puntje op de “i”!

 

 


Terug
Die eerste indruk…… pak uit met je verpakking!